Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2009

Πρώτευσε το όχημα ανεύρεσης επιζώντων του ΤΕΙ Καβάλας.

Το πρώτο βραβείο στη πιο μεγάλη πανελληνίως έκθεση ψηφιακής τεχνολογίας και καινοτομίας, απέσπασαν οι εκπρόσωποι του τμήματος Βιομηχανικής Πληροφορικής του ΤΕΙ Καβάλας, με το ρομποτικό όχημα ανεύρεσης επιζώντων, το επονομαζόμενο Roxane. Την Τετάρτη ο προϊστάμενος του τμήματος Στέλιος Παπαδάκης και ο υπεύθυνος καθηγητής Δημήτρης Πογαρίδης παραχώρησαν συνέντευξη τύπου, τονίζοντας το σημαντικό έργο και σε επίπεδο έρευνας που πραγματοποιείται στο ΤΕΙ Καβάλας.



Το πρώτο βραβείο στη πιο μεγάλη πανελληνίως έκθεση ψηφιακής τεχνολογίας και καινοτομίας, απέσπασαν οι εκπρόσωποι του τμήματος Βιομηχανικής Πληροφορικής του ΤΕΙ Καβάλας, με το ρομποτικό όχημα ανεύρεσης επιζώντων, το επονομαζόμενο Roxane. Την Τετάρτη ο προϊστάμενος του τμήματος Στέλιος Παπαδάκης και ο υπεύθυνος καθηγητής Δημήτρης Πογαρίδης παραχώρησαν συνέντευξη τύπου, τονίζοντας το σημαντικό έργο και σε επίπεδο έρευνας που πραγματοποιείται στο ΤΕΙ Καβάλας.

Να σημειώσουμε πως η ομάδα του τμήματος Βιομηχανικής Πληροφορικής συμμετείχε στην έκθεση Athens Digital Week, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα από τις 13 Οκτωβρίου έως τις 18 Οκτωβρίου, με έκθεμα την Roxane. Επίσης συμμετείχαν το Πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης με το πολυβραβευμένο ρομπότ Πανδώρα, το ΤΕΙ Πειραιά με 4 ρομποτικά εκθέματα, το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο με 4 εκθέματα και το Πολυτεχνείο Κρήτης με ένα έκθεμα, αλλά και ιδιώτες. Η έκθεση αυτή ψηφιακής καινοτομίας γίνεται κάθε χρόνο στην Αθήνα, είναι η μεγαλύτερη του είδους στη χώρα και την επισκέπτεται πάρα πολύς κόσμος. Οι επισκέπτες κατά την είσοδό τους στην έκθεση προμηθεύονται ένα δελτίο – ψηφοδέλτιο και κατά την έξοδό τους ψηφίζουν το καλύτερο έκθεμα σε μια κάλπη που έχει στηθεί για αυτό το σκοπό.

Το πρώτο βραβείο, με χρηματικό έπαθλο 1.000 ευρώ πήρε η ομάδα του ΤΕΙ Καβάλας, η οποία απαρτίζεται από τους φοιτητές Γαβριήλ Καρπάθιο και Άγγελο – Κωνσταντίνο Παντελή και από τον καθηγητή Δ. Πογαρίδη. Το δεύτερο βραβείο (600 ευρώ) πήρε το ΤΕΙ Πειραιά με ένα ρομποτικό εξάποδο και το τρίτο βραβείο (400 ευρώ) το Πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης με την Πανδώρα.

Το ρομποτικό όχημα Roxane, είναι ένα αυτοματοποιημένο όχημα ανεύρεσης επιζώντων (ερείπια μετά από σεισμούς κλπ.). Έχει τη δυνατότητα να κινείται σε ανώμαλα εδάφη, διαθέτει περιστροφική κάμερα που μεταφέρει την εικόνα σε οθόνη και έτσι ο χειριστής να βλέπει αν υπάρχει επιζώντας. Επίσης έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει τον ήχο και σε περίπτωση που βρεθεί επιζώντας να επικοινωνεί με το χρήστη. Επίσης διαθέτει ειδικό αισθητήρα για να βρίσκει επιζώντες και μόνο από την αναπνοή τους…

Ο Στέλιος Παπαδάκης τόνισε πως είναι εξαιρετική τιμή, αλλά όχι έκπληξη, η σημαντική διάκριση που απέσπασε το Τμήμα Βιομηχανικής Πληροφορικής. Το τμήμα – συνέχισε – είναι σταθερά προσανατολισμένο και έχει ως θεμελιώδη πολιτική την καινοτομία. Από τη πλευρά του ο Δ. Πογαρίδης τόνισε πως είναι πολύ σημαντικό ότι τα δυο πρώτα βραβεία απέσπασαν ΤΕΙ, που ανταγωνίστηκαν ΑΕΙ με μεγάλες χρηματοδοτήσεις.

Πολύ περισσότερο που αυτή τη περίοδο γίνεται μια μεγάλη συζήτηση για το μέλλον των ΤΕΙ στη χώρα μας, για το που θα πάνε.

Επίσης στηλίτευσε τους τοπικούς παράγοντες που έχουν ως αίτημα να γίνει ένα τμήμα Πανεπιστημίου στη Καβάλα, λες και οι 200 φοιτητές θα προσφέρουν κάτι. Αυτή η «πανεπιστημολαγνεία» υποστήριξε δεν βοηθάει και θα έπρεπε να στηρίξουν την παραπέρα αναβάθμιση του υπάρχοντος ΤΕΙ. Επίσης πρότεινε να πάρουν οι τοπικοί παράγοντες πρωτοβουλία και με την αξιοποίηση του επιστημονικού περιοδικού του ΤΕΙ Καβάλας, του μοναδικού ξενόγλωσσου, να διοργανώσουν εδώ μια ετήσια έκθεση ψηφιακής καινοτομίας και παράλληλα συνέδριο παρουσίασης επιστημονικών εργασιών.


Ποιά είναι η R.OX.AN.E

Το σύστημα αποτελείται δύο μέρη: Το κέντρο ελέγχου και το ρομποτικό ασύρματα κατευθυνόμενο και ελεγχόμενο όχημα.

Το κέντρο ελέγχου, που παρέχει στο χειριστή τις κατάλληλες οπτικοακουστικές πληροφορίες για τον εντοπισμό του επιζώντα και την παροχή ψυχολογικής υποστήριξης, διαθέτει ένα σύστημα τηλεκατεύθυνσης και τηλεελέγχου, μια οθόνη LCD 7” στην οποία μεταφέρεται η εικόνα που βλέπει η κάμερα του οχήματος, ένα hands-free για ακουστική επικοινωνία με τον επιζώντα καθώς και δύο οθόνες υγρών κρυστάλλων, που δείχνουν κάθε στιγμή στο χειριστή τη λειτουργική κατάσταση του οχήματος ώστε να μπορεί να το αποσύρει όταν χρειάζεται.

Το όχημα κινείται σε ένα ζευγάρι ερπυστριών μεγάλου ανοίγματος που επιτρέπουν την κίνηση σε χαλάσματα με μεγάλες πλάγιες κλίσεις χωρίς ανατρέπεται. Όταν χρειαστεί να κινηθεί σε ανηφόρες με κλίσεις μεγαλύτερες των 45ο τότε αυτόματα, με τη χρήση ενός κλισιμέτρου που έχει τοποθετηθεί στο όχημα, ενεργοποιείται ένα δεύτερο μικρότερο πίσω ζευγάρι ερπυστριών.

Πάνω στο ρομποτικό όχημα είναι τοποθετημένη μια κάμερα νυκτερινής λήψης με δυνατότητα περιστροφής 180ο οριζόντια και 90ο κατακόρυφα. Αν αυτό συνδυαστεί με τη δυνατότητα του οχήματος να περιστρέφεται 360ο γύρω απ’ τον εαυτό του, εύκολα προκύπτει το συμπέρασμα ότι μπορεί έχει πλήρη οπτική εικόνα του περιβάλλοντος στο οποίο βρίσκεται. Η εικόνα αυτή μεταφέρεται ασύρματα στο χειριστή μέσω της οθόνης του κέντρου ελέγχου και τον βοηθά να κατευθύνει το όχημα προς την ανεύρεση επιζώντα. Η ίδια εικόνα μεταφέρεται ταυτόχρονα μέσω διαδικτύου (internet) στο τοπικό και το κεντρικό κέντρο διαχείρισης κρίσεων.

Το μικρόφωνο και το ηχείο που υπάρχουν πάνω στο όχημα επιτρέπουν την αμφίδρομη ηχητική επικοινωνία χρήστη-οχήματος και δίνουν τη δυνατότητα στο χειριστή του κέντρου ελέγχου αφενός να εντοπίσει τον επιζώντα μέσω της φωνής του αλλά και αφετέρου να του παράσχει την αναγκαία ψυχολογική υποστήριξη έως ότου γίνει η διάσωση.

Αν ο επιζών μπορεί μόνο να αναπνέει, τότε ο εντοπισμός του μπορεί γίνει μέσω του ανιχνευτή διοξειδίου του άνθρακα (CO2), που υπάρχει πάνω στο όχημα και μπορεί να ανιχνεύει την ανθρώπινη αναπνοή, και να ενημερώνει ανάλογα το χειριστή του κέντρου ελέγχου.

Πάνω στο όχημα είναι τοποθετημένα ένας ανιχνευτής καπνού και ένα σύστημα πυρόσβεσης ώστε να μπορεί να σβήσει μικρού μεγέθους εστία φωτιάς, που μπορεί να απειλεί τον επιζώντα.

Επιπλέον το όχημα φέρει ένα αυτόματο σύστημα φώτων πλοήγησης, έναν πομπό GSM που δίνει τη δυνατότητα εντοπισμού του στίγματος του οχήματος μέσω δορυφόρου, δυνατότητα αυτοελέγχου (self-test) των αισθητηρίων και των ενεργοποιητών του μέσω διαδικτύου (internet) και τοπικού δικτύου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails